Köp- och leveransvillkor

Leveransvillkor

Normal leveranstid är 2-4 dagar. Under sommar och jul kan det ta något längre tid.

Vi skickar beställningar med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning är 49 kr per order. Vid ordervärde överstigande 750 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

Retur / Ångerrätt / Reklamation

Vi tillämpar 14 dagars öppet köp/retur och så här går returprocessen till:

1. Skicka ett mail till support@sportdesignsweden.se med rubriken RETUR och inkludera följande information:

  • Ditt ordernummer
  • Namn och adress
  • Kontonummer för återbetalning

2. Skicka tillbaka varorna med bifogad returfraktsedel.

Sport Design Sweden AB
Stadsgården 10
116 45 Stockholm

3. Vi skickar en bekräftelse på mottagen retur till din angivna e-post.

4. Pengarna återbetalas till angivet kontonummer. Returfrakten återbetalas ej.

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Returfrakten är 79 kr och dras av från beloppet innan återbetalning.

Betalningsalternativ

Vi använder Hips Checkout som gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

Hips Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Hips Checkout erbjuder följande betalsätt:

  • Faktura – Att betala mot faktura via Hips är ett säkert och smidigt betalsätt. Det innebär att du betalar först när du har fått hem dina varor, vilket gör att du kan kontrollera varorna innan du betalar. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Observera att fakturan skickas direkt från Hips via mejl.
  • Kortbetalning – Efter bekräftat köp i kassan kan du välja att betala med kort (VISA, Mastercard) ange dina kortuppgifter för att slutföra betalningen.
  • Swish – Med Swish kan du snabbt och säkert betala dina varor via telefonen.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet.